Azərbaycan qəzetlərinin monitorinqi. 1-ci mərhələ noyabr 2006-yanvar 2007
 
          Ana səhifə Home          

Monitorinq ABŞ-ın Azərbaycandakı səfirliyinin Demokratik Komissiyasının kiçik

qrantlar layihələrinə ayrılan maliyyə dəstəyi ilə keçirilib. Monitorinqin məqsədi ölkənin

KİV-ində son illərdə qərarlaşan xarakterin meylləri və bu meyllərin demokratik mətbuat prinsipləri ilə nə dərəcədə uzlaşmasını, açıq cəmiyyətə xas olan mətbuatın doğulmasına

zərər gətirən tendensiyalar və onların yaranma səbəblərini müəyyənləşdirməkdir.

Monitorinqin hazırlanması üçün götürülən əsas meyyar Azərbaycan Konstitusiyasında

əksini tapmış mətbuat qanunudur. Eyni zamanda dünya jurnalistikası təcrübəsində yaranıb

ərsəyə gəlmiş və qanunların ehtiva edə bilmədiyi əxlaq, vicdan və başqa bir sıra mənəvi-

etik dəyərlərdən doğan mənbələrdən də meyyar kimi istifadə olunur. Bu tələblər siyahısında aşağıdakılar daxil edilib :

  1. Mətbuatın qanunu və dünya jurnalist təşkilatlarının irəli sürdüyü azadlıqlardan sui-istifadə :

2. Media- effekt (manipulyasiya) üslubunda ictimai rəylə manipulyasiya cəhdləri (materialın təqdimatı, səhifə, manşet, remarka məsələləri, heç bir real fakta sötkənməyən mövzunun “kəşfi” və onun nömrədən- nömrəyə inkişaf etdirilməsi və s.)

Monitorinq edilən qəzetlər

1. Azadlıq

2. Ayna

3. Azərbaycan

4. Bakı- Xəbər

5. Həftə içi

6. 525-ci qəzet

7. Gün səhər

8. Ekspress

9. EXO

10. Yeni Azərbaycan

11. Yeni Müsavat

12. Zerkalo

13. İki Sahil

14. Novoye vremya

15. Bizim YOL

16. Şəqr

17. Səs

18. Xalq qəzeti

19. Reytinq

20. Gündəlik Azərbaycan

21. Realnı Azerbaycan

22. Hüriyyət

23. Alma

 

Monitorinqin ikinci mərhələsi

(2007 – 2-3-4-5)

1. 525-ci qəzet (03.02.2007) Vüqar Bəyturan İlqar Qasımovu müxalifətin yeni lideri görür.

Yazıda söhbət ondan gedir ki, “Bizim Azərbaycan” “siyasi blokunun ” sədri V.Bəyturanın fikrincə, bu gün hakimiyyətdəki siyasi güc qrupları İ.Əliyevin ətrafında birləşiblər. Müxalifətdəki siyasi güc qruplarının liderləri arasında isə ən şanslı İlqar Qasımovdur. Və bu səbəbdən müxalifət İ.Qasimovun ətrafında birləşməlidir. Mövcud olmayan siyasi blok və siyasi əhəmiyyətsiz “lider”in fikirlərinin dərci redaktor məsuliyyəti məsələsinə gəlib çıxır.

Media effekt, etika

2. 525-ci qəzet (03.02.2007) Erməni ideologiyasının təbliğatçısı

(remarka : Eynulla Fətullayev kimə xidmət edir.)

Yazı böhtan xarakterlidir.

10-cu maddə.

3. Gündəlik Azərbaycan (13.01.07) Prezident Tarif Şurasının qərarını ləğv ediləcəyini bəyan edib.

Yoxlanılmamış informasiya

Media- effekt.

4. Gündəlik Azərbaycan (14.01.07) İ.Əliyev açıqlamasını RMİ agentliyinə verib.

Yalan informasiyadır. Belə agentlik yoxdur.

Media- effekt, yalan informasiya

5. Zerkalo (20.01.07) Rossiya uniçtojila arxixı, kasayuşiesya sobımiy 20 yanvarya.

M. Mejidli

(Professor R. Novruzoqlu liçno ubedilsya v emom)

6. Yeni Müsavat (22.01.07) Azərbaycanda PKK.

Ervin Mirzə

KİV 10-cu maddə. (Martın 8-də qəzet təkzib verdi- “Azərsun Holding” etiraz edir).

7. Gündəlik Azərbaycan (09.02.07) Çempiona “bandotdel”də işgəncə verilir.

(remarka : Alpinizm üzrə yeddiqat çempion Samir Ağayevdən “Lotu Quli”yə qarşı ifadə almaq istəyirlər)

8. Azərbaycan (09.02.07) Tariximizin yeni mərhələsi və vətəndaşların müraciətlərinə yeni münasibət. Süleyman İsmayılov. (7 il)

Media- effekt sifarişli yazı.

9. Azadlıq (10.02.07) Manşetə çıxarılmış xəbər- Kamaləddin Əliyevi yenə qəzəbləndirdi.

Dezinformasiya

10. Reytinq (12.02.07) Quş qripi yenidən Azərbaycanda (remarka: Bu fakt London laboratoriyasında təsdiqlənib).

11. Azərbaycan (16.02.07) Yaxşı mələklərin yaman övladları.

Xalid Niyazov

Yazı müxalifət haqqındadır. Mülahizələr birtərəflidir. Qeyri- etik ifadələr işlədilib.

Media- effekt, etika

12. Hüriyyət (18-20.02.07) Rəzalət !!!

KİV 10-cu maddə

13. Yeni Azərbaycan (21.01.07) Əli Kərimlinin aylıq xərcləri 30000 dolları aşır.

Ceyhun Məmmədli

KİV 10-cu maddə

14. 525 –ci qəzet (21.02.07) A. Mollazadənin gəncləri. (remarka: Onlar Azərbaycan xalqına və onun mənəvi dəyərlərinə niyə nifrət edirlər ?)

KİV 10-cu maddə

15. ALMA qəzeti (18-24.02.07) Kimdir Rəşad Məcid ?

Müəllif Elnur Astanbəyli

KİV 10-cu maddə

16. Realnıy Azerbaydjan (23.02.07) Vax-vax, VAK!

Məryəm Günəşli

Media- effekt, yoxlanılmamış informasiya

17. İki Sahil (27.02.07) Milli Xəyanət

Xuraman İsmayılqızı

Media- effekt, jurnalist etikası

18. SƏS (28.02.07) “Ukrayana” narıncılara ümidli gələcək vəd etmədi.(remarka :tənha radikal var blokdan kənar) Mirzə Qərənfil.

Media- effekt, jurnalist etikası

19. İki Sahil (28.02.07) Simasızlığın anatomiyası (Eynulla Fətullayevin obrazı bu reallığın bariz nümunəsidir)

KİV 10-cu maddə

20. Səs (01.03.07) Eynulla Fətullayev Pənah Hüseynova niyə 300 dolar verdi ? İ.Əliyev

KİV 10-cu maddə

21. Azadlıq (01.03.07) Paşayevlər holdinq yaradır. (remarka : Kamaləddin Heydərovun idarə edəcəyi inşaat holdinqi Paşayevlərin nəzarətində olacaq.)

Media effekt, yoxlanılmamış və əsası olmayan məlumat.

22. Yeni Azərbaycan (02.03.07) 3-cü prezidentlik müddəti.

Təhlil və baxış Yeni siyasət fondu

Media- effekt, sifarişli yazı, jurnalist etikası

23. Azadlıq (02.03.07) Kamaləddin Heydərov “Sadval”la hansı işləri görür ? (PKK və Sadval arasında əlaqəni hansı millət vəkili yaradıb ?) Siyasət şöbəsi

Media- effekt, əsası olmayan, böhtan xarakterli məlumat

24. SƏS (09.03.07) “Azadlıq” bloku buraxıla bilər. (remarka: Lalə Hacıyeva bu qənaətdədir.) İ.Əliyev

Lalə xanımın adından demədiyi ifadələr sitat kimi verilib.

Media- effekt, sifarişli yazı, jurnalist etikasının pozulması.

25. SƏS (09.03.07) Fuad Mustafayev Əli Kərimovu sədrlikdən uzaqlaşdırmaq istəyir.

Kübra

Fuad Mustafayevin adından demədiyi ifadələr sitat kimi verilib.

KİV, 10-cu maddə.

26. İki Sahil (07.03.07) İkrah hissi. Rabil Mehtiyev. E. Fətullayev haqda (Xocalı məsələsi) təhqiramiz ifadələrlə və cəzalandırmağa çağırışla xarakterizə olunan yazı.

Media- effket, sifarişli yazı.

27. Yeni Müsavat (08.03.07) Cəlal Əliyevin müamması davam edir.

Vüqar

Media- effekt, əsası olmayan və yoxlanılmamış məlumat

28. Milli YOL (12.03.07) Rusiya agentləri Müsavatı ələ keçirmək istəyirlər. (remarka : İlqar Qasımovla Sülhəddin Əkbər bir yerdə fəaliyyət göstərməti qərara alıdılar) Fərahim

KİV 10-cu maddə

29. Səs (13.03.07) Ruspərəst qüvvələr fəallaşıb. (remarka : onlar Müsavatın mitinqinə maliyyə yardımı göstərməyəcəklər.)

Kübra

KİV 10-cu maddə

30. Səs (14.03.07) Sülhəddin Əkbər Əli Kərimovla anlaşma əldə edib.(remarka: Arif Hacıyev Ali Məclis sədrinin mövqeyini xəyanət hesab edir)

Media- effekt, əsası olmayan məlumat

31. Səs (15.03.07) AXCP- Müsavat qarşıdurması genişlənir. (remarka: Arif Hacıyev : “Əli Kərimov siyasi “maşennikdir” ”)

F. Bayramzadə

Media- effekt, etika

32. Yeni Müsavat (06.03.07) İlham Əliyevə qarşı yeni cəbhə (remarka: Cəlal Əliyev partiya yaradır. Akademik prezident seçkilərində namizlədliyini irəli sürəcək)

Etibar Seyidağa

Media- effekt, sifarişli yazı

33. Yeni Azərbaycan (28.03.07) Qanun, yoxsa EMSN “təbiət dostlarına” nə mane olur ?

Ruhiyyə Hüseynova

Media- effekt, sifarişli yazı

34. Realnıy Azerbaydjan (30.07.07) V krasivıx nojnax rjavıe meçi...

Eynulla Fətullayev

Media- effekt, yoxlanılmamış məlumat.

35. Xaql qəzeti (03.04.07) Mühafizə olunan təbiət ərazilərində qanun tələblərinə dəqiq əməl edilməlidir.

Mehdi Mükərrəmoğlu

Media- effekt, sifarişli yazı.

 

Beləliklə, monitorinqin ikinci mərhələsində qeydə alınmış pozuntular aşağıdakı kimidir :

Pozuntuların ümumi sayı :

34

O cümlədən :

 

KİV haqda qanunun 10-cu m.(böhtan xarakterli yazılar)

8

Sifarişli yazılar

7

Yalan və yaxud yoxlanılmamış informasiyalar

12

Jurnalist etikasının pozulması

3

Digər media- effekt üslubda pozuntular

4

 

Monitorinqin ikinci mərhələsində qeydə alınmış pozuntuların 23,5 faizi böhtan xarakterli yazılardır və KİV haqda qanunun 10-cu maddəsinə uyğundur. Pozuntuların 20,5 faizini sifarişli yazılar təşkil edir. Ən çox yalan və yaxud yoxlanılmamış informasiyalardır – 35,2 faiz. Jurnalist etikası pozulmuş yazılar – 8,8 faiz, digər media- effekt üslubunda baş vermiş pozuntular – 11,7 faizdir.

KİV haqda qanunun 10-cu m. (böhtan xarakterli yazılar) pozulmasında rəsmi və hökümətəyaxın orqanlar üstünlük təşkil edir – 75 faiz

Qalanlarının payına 25 faiz düşür.

Pozuntuların başqa maddələrinə (jurnalist etikasının pozulması, yalan və yoxlanılmamış informasiyalar, media- effekt üslubu və digər) görə üstünlüyü müstəqil və müxalifətyönumlü mətbu orqanlar təşkil edir – 53,8 faiz

Rəsmi və hökümətə yaxın orqanlar – 46,1 faiz.

© 2007. Nəcəf Nəcəfov Fondu.